Artykuły

Jak zadbać o siebie na wiosnę

No właśnie – wykończony po zimie organizm, zniszczone i suche włosy oraz zmęczona skóra potrzebują w tym okresie naszej pomocy, aby się zregenerować oraz przygotować na piękne słoneczne dni. Tylko jak to zrobić?

Skóra

Osiągnięcie i utrzymanie zadbanej skóry to efekt regularnego oczyszczania, złuszczania i nawilżania. Aby to osiągnąć można wybrać się do kosmetyczki i skorzystać z oczyszczania połączonego z mikrodermabrazją. W domu nie zapominamy o robieniu peelingu raz lub dwa razy w tygodniu i codziennym nawilżaniu. Pamiętać warto także o regularnym wykonywaniu masek – np. z glinki lub alg. Receptą są także kremy czy toniki, ale te dobrze dopasowane do rodzaju cery!

Jeżeli chodzi o skórę ciała, to tutaj również warto stosować peeling (także 1-2 razy w tygodniu). Samo peelingowanie jednak nie wystarcza, dlatego na zmianę, każdego dnia należy nawilżać i natłuszczać skórę (jednego dnia balsam, drugiego np. olejek).

Dbajmy także o skórę na dłoniach i stopach! Aby się o nie troszczyć, możemy np. wcierać olejek w skórki dookoła paznokci oraz traktować kremowanie dłoni i stóp jako nawyk. Jeżeli pomalowane paznokcie poprawiają humor, to może właśnie pora by udać się do salonu i sprawić sobie pełne wiosny kolory na palcach.

Włosy

Po zimie warto wybrać się do fryzjera aby podciąć końcówki i odświeżyć fryzurę. Podcinanie włosów co jakiś czas jest bardzo ważne, szczególnie gdy były one wcześniej narażone na trudne warunki. Aby dopełnić strzyżenie, wyuczmy w sobie nawyk nakładania odżywki po umyciu włosów oraz maski raz w tygodniu. Coraz popularniejsze staje się także olejowanie włosów oraz używanie olejku arganowego (który swoją drogą ma wiele wspaniałych właściwości!). Czego unikać? Chodzenia spać w mokrych włosach, ponieważ włosy mokre są o wiele bardziej narażone na zniszczenie, szybciej wchłaniają też zanieczyszczenia.

Co jeszcze?

Może wydać się to banalne, ale czasem zapominamy o najprostszych rzeczach. Są nimi regularna aktywność oraz picie wody. To przecież podstawa! Szczególnie jeśli pracujemy w pozycji siedzącej, bardzo ważne jest aby robić sobie przerwy i chociaż na chwilę wyrwać się na spacer. Jeżeli mamy gdzieś do podjechania kilka przystanków lub potrzebujecie wyskoczyć do sklepu, również możecie wykorzystać to jako pretekst do spacerowania. Co do innych aktywności, to jest ich tyle, że spokojnie można wybrać coś dla siebie. Rower także jest dobrą alternatywą dla korzystania z samochodu czy komunikacji miejskiej. Pływanie angażuje całe ciało, podobnie jak bieganie, a ćwiczenia w domu są idealnym rozwiązaniem jeśli nie mamy czasu chodzić na siłownię. Kluczem przy każdej aktywności jest jednak regularność!

Dopełnieniem ćwiczeń jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Jako mamy często wskakujemy w wir wydarzeń i obowiązków i po prostu zapominamy o tym, aby się nawadniać. Bierzmy zawsze butelkę wody ze sobą (super rozwiązaniem są butelki termiczne). Picie ciepłej wody wspomaga w końcu m.in. trawienie oraz usuwanie szkodliwych toksyn. Gdy dodamy do tego cytrynę, mamy także dodatkowy zastrzyk witaminy C. Obok wody, do torebki warto włożyć także owoce, które są idealną przegryzką (i zdecydowanie lepszą niż słodycze ;).

Życzymy Wam pięknego czasu, pełnego magii, kolorów i słońca. Dbajcie o siebie, bo tylko w ten sposób będziecie miały siły, aby przywitać kolejną porę roku :)

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów