Artykuły

Jak poradzić sobie z zimową chandrą?

Dodaj kolorów swojej garderobie!

O ile nie spędzasz zimy na Karaibach, to ta pora roku często wiąże się z mniejszą dawką słońca i otaczających kolorów. W końcu jest to czas, kiedy wszystko przykryte jest białą warstwą śniegu, a zwierzęta chowają się, aby zbierać siłę na wiosnę. Żeby uniknąć szaroburego odczucia – dodaj do życia kolorów! Zima to idealny moment, aby wkraść do swoich ubrań nowe odcienie. Zamiast szarego swetra, możesz zawsze wybrać musztardowy albo miodowy. Warto do garderoby dodać także czerwieni, burgundu, szafiru lub zieleni! Duży wybór wzorów można także znaleźć wśród spodni. Już od dawna spodnie ciążowe nie są nudnymi fasonami – jednym z naszych ulubionych modeli są spodnie BLUE SKY, które z pewnością rozbudzą Twój strój.

Czasem wystarczą też same kolorowe dodatki – jednokolorowa kurtka zupełnie inaczej wygląda w połączeniu z różową lub zieloną czapką. Tak samo w przypadku rękawiczek!


Rozbudź się energiczną muzyką

To, co bardzo nas nastraja, to muzyka. Zima może sprzyjać melancholijnym kawałkom, jednak jeśli będziesz puszczać cały czas powolne i klimatyczne playlisty, być może ciężko Ci będzie wygramolić się z łóżka lub wyjść z domu na spotkanie ze znajomymi. Proponujemy więc, aby stworzyć alternatywną składankę, która będzie budziła Cię do życia. Playlista na zimową chandrę doda Ci energii i zmotywuje do aktywności. Kto wie, może nawet pozwolisz sobie na odrobinę spontanicznego tańca, gdy nikogo nie będzie w domu?


Zobacz się w innej odsłonie

Być może zima to pora, aby coś zmienić w swoim wyglądzie? Odrobiny świeżości dodasz, wybierając się na przykład do salonu fryzjerskiego, z którego wrócisz z nowym kolorem lub fryzurą. Czasem to właśnie uczucie lekkości jest tym, czego kobieta potrzebuje! A ponoć „Kiedy kobieta obcina włosy, wkrótce zmieni swoje życie”... :)

Inną odsłonę mogą dać także zadbane i kolorowe paznokcie lub zwracający uwagę kolor szminki. Makijaż jest sprawą bardzo indywidualną – część z nas nie wyobraża sobie wyjścia bez pudru i maskary, a niektóre mamy wolą wersję saute. W zimę jednak skóra może przybrać bardziej szarawy, wyblakły odcień, dlatego delikatny róż na policzkach będzie rozwiązaniem, który rozświetli twarz i trochę ją rozbudzi.


Bądź w ruchu

Choć kołdra czasem nie chce wypuścić ze swoich objęć, warto się przemóc i zażyć trochę ruchu! Bardzo dobrym rozwiązaniem jest poranne rozciąganie. I naprawdę, wystarczy nawet 5 lub 10 minut, aby poczuć się lepiej! Nastaw budzik chwilę wcześniej, znajdź gotowe zestawy ćwiczeń lub wsłuchaj się w swój organizm i ćwicz tak, jak podpowiada Ci intuicja. Parę minut ruchu szybciej postawi Cię na nogi, nie wspominając już o zdrowotnych aspektach.

Jeżeli ćwiczenia nie są Ci na rękę, możesz spróbować z porannym spacerem. Co trzeba jednak podkreślić – spacerować warto o każdej porze dnia! Spacerowanie to także chwila tylko i wyłącznie dla Ciebie, czas, w którym możesz się zrelaksować, ale także złapać potrzebną energię. Jeżeli masz tylko możliwość, spaceruj w miejscach blisko natury, dbając nie tylko o jakość powietrza, ale estetykę otoczenia.


Skup się na pasji

Być może od dawna chodziła za Tobą myśl znalezienia nowego zainteresowania. A może po prostu w ostatnim czasie nie masz czasu na swoją pasję? Zima to wspaniała okazja, aby to zmienić! Jeżeli nie masz żadnego ulubionego zajęcia, sprawdź najbliższe Domy Kultury, zapytaj koleżanek lub poszukaj miejsc, które oferują warsztaty. Poświęć zimę na próbowanie, doświadczanie i zabawę!

Jeżeli nie masz możliwości korzystania z placówek, zawsze możesz spróbować sprawdzonej metody – DIY. W internecie jest mnóstwo tutoriali, które pokazują jak zrobić własnoręcznie całą masę rzeczy. Od zabawek, narzędzi, po piękne ozdoby do mieszkania! Możesz także oddać się ulubionej czynności sporej części dzieci – rysowaniu i malowaniu. Jeżeli tylko odpuścisz sobie perfekcjonizm, zobaczysz, ze to naprawdę wspaniała zabawa i dobry sposób na spędzanie czasu.


Mobilizuj się z przyjaciółką!

W dwójkę raźniej! Jeśli brakuje Ci motywacji do aktywności, szukania zajęć dodatkowych, czy po prostu wyjścia na miasto, spróbuj znaleźć partnerkę do działań. Razem z przyjaciółką możecie wspólnie ustalić cel, na przykład wspólne treningi raz, czy dwa razy w tygodniu, wyjście do teatru, czy uczestnictwo w warsztatach. Znając potrzeby, będziecie mogły nawzajem się motywować, a przede wszystkim – razem uczestniczyć w wymyślonej aktywności! Dzięki temu nie tylko znajdziecie sposób na zimową chandrę, ale także zacieśnicie więzi.


Dopasuj dietę do zimy

Nie jesteśmy dietetykami, dlatego nie będziemy podpowiadać Ci, co najlepiej jeść. Wiemy jednak z własnego doświadczenia, że potrzebujemy innych pokarmów w trakcie lata, a innych podczas zimy. Jeśli chcesz dobrze zadbać o swoje zdrowie, udaj się do lekarza, zrób potrzebne badania i porozmawiaj z nim o wspieraniu organizmu dietą i suplementacją witamin. Szczególnie ważna podczas zimy jest witamina D!

Jeżeli towarzyszy Ci uczucie chłodu, szczególnie rano, polecamy za to ciepłe śniadania! Część z zespołu Cool Mamy stara się parę razy w tygodniu jeść rano rozgrzewający posiłęk i zdecydowanie odczuwa poprawę. Zamiast więc standardowej kanapki, możesz spróbować owsianki z dodatkami, omleta, jajecznicy, czy zupy krem. Ach, kremy to także wspaniały pomysł na obiad. Adela z teamu uwielbia najbardziej krem z dyni, do którego dodaje imbir, czosnek, pieprz cayenne i cynamon. Rozgrzewający i ciepły!


Otaczaj się światłem

Zima potrafi być piękna – szczególnie gdy w ciągu nocy padał śnieg, a rano budzi Cię słońce, rozświetlające biały puch. Niestety, tego typu obrazki nie witają nas codziennie. W czasie zimy dzień jest krótki, a pogoda momentami nie sprzyja uśmiechom. W trakcie szaroburego dnia, do mieszkania dochodzi mniej światła. Bardzo szybko więc robi się ciemno (oczywiście zależy to od położenia i rozmieszczenia okien). Jeżeli dużo czasu przebywasz w domu, zadbaj o to, aby było w nim jak najwięcej światła! Oczywiście, pewnie elementy są trudne do zmiany, jednak może wymiana firanek, dodanie lamp lub wiszących światełek rozświetli wnętrze. Jeśli pracujesz w domu, spróbuj zorganizować tak przestrzeń, aby jak najwięcej korzystać z naturalnego światła, a Twoje biuro nie znajdowało się w ciemnej strefie.


Pielęgnuj!

Ostatnie, ale wcale nie mniej ważne! Pamiętaj o tym, aby pielęgnować swój organizm. Zima sprzyja SPA – zarówno temu domowemu, jak i wizytom w salonach. Pozbądź się wyrzutów sumienia i po prostu zrób coś dobrego dla swojego ciała i duszy. Może to być wieczorna maska na twarz/włosy, balsamowanie ciała, peeling, czy relaksujący masaż w wykonaniu profesjonalisty (albo partnera!), wizyta w grocie solnej lub saunie. Skóra podczas zimy często jest sucha i podrażniona, włosy elektryzują się i łatwo się łamią, pękają usta. Spróbuj więc otoczyć się opieką i zadbać o te części ciała, które potrzebują szczególnej uwagi.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów

Cena zestawu: %bundleSum%
Anuluj